スクレイピングについてのライオットのスタンス(原題: Riot's stance on Scraping)

元URL: [Riot's stance on Scraping \- Riot Games API](https://developer.riotgames.com/discussion/announcements/show/oklxAP21)

Riot's stance on Scraping
スクレイピングについてのライオットのスタンス
submitted about 2 years ago in Announcements by Riot Sargonas
ライオットサーゴナスによる2年前に投稿されたアナウンス

I wanted to share some updates regarding the Riot API and other LoL data.
私はRiot APIと他のLoLデータについてのいくつかの更新について共有したい。

When we released the Riot API, we had many goals in mind. The biggest, naturally, was to help empower folks like you to build amazing content for the League community.
私達がRiot APIをリリースしたとき、私達は心の中に多くのゴールがあった。その中で最も大きく、自然なゴールはリーグコミュニティのために素晴らしいコンテンツを構築するあなたのような人々を支援することだった。
We also wanted to help provide a unified resource for accessing data, rather than relying on janky workarounds and undocumented resources.
私達はまたゴミのような代替案とドキュメント化されていないリソースの代わりに、データアクセスのための統一されたリソースを提供したかった。
We've been hard at work trying to level up what the API offers over the last few months, and we feel like it is starting to reach a state that truly empowers our community to build off of.
私達はここ数ヶ月の間に求められているAPIについてレベルアップを試みよく働いた、そして私達は(build off ofするための)私達のコミュニティを真に支援する状態にたどり着き始めたと感じている。


We've now reached the point where we need to focus on another one of our key goals with the API: to help relieve stress on our live services.
このAPIの私達の鍵となる他のあるゴールへフォーカスする必要がある点まで私達は今たどり着いた: そのゴールとは私達のライブサービスのストレスを和らげる手伝いだ。
Prior to the existence of the Riot API, many parties relied on scraping our live service platforms to obtain information.
このRiot APIの存在より前、多くのパーティが情報を取得するために私達のライブサービスプラットフォームへ依存していた。
We allowed this process to continue as we rolled out the API over the last few months
このAPIを公開したここ数ヶ月にわたって私達はこのプロセスの継続を許容した
(even though we did include provisions against doing this in the API Terms of Use because we understood the API was a fledgling service at the time.
(API利用規約の中でこれを行えるように条項を含めたあとでさえ、なぜなら私達はこのAPIはこの時点では出来立てのサービスだったから.
We’ve reached the point, however, where we need to move forward with phasing out 3rd party reliance on scraping.
しかしながら、私達はスクレイピングについての3rdパーティの頼りを段階的に停止させていく必要がある点に達した。
Scraping can cause occasional stability issues for us, and most importantly, it also increases the complexity and difficulty for Riot to detect and fix problems with our Live Services without first sorting through the “white noise” of these extraneous connections.
スクレイピング不定期の安定性問題を私達に引き起こす可能性があり、そして最も重要なことは、それはRiotにとって私達のライブサービスの問題発見・解決をより複雑かつ難しくさせている、これらの例外的な接続の"ホワイトノイズ"を最初にソートし終えることなく。
We need to be able to focus on giving players the most reliable platform as possible, and removing this variable from the equation will go a long way towards that.
私達はプレイヤーたちに最も信頼できるプラットフォームを可能な限り提供することにフォーカスする必要がある、そしてこの方程式からこの変数を除去することはそれに叶うだろう。


Because of this, we've decided to establish a deadline of October 1st for all 3rd parties to discontinue the practice of scraping our live services.
これらの理由により、私達はすべての3rdパーティのために10/01の締め切りを設けることを決めた、そこで私達のライブサービスのスクレイピングの実践は継続されなくなる。
Moving forward from that date, the only authorized method of communication with the Riot systems will be through the API itself, per the API Terms of Use.
この日より先は、Riotシステムとのコミュニケーションの認証された方法はこのAPIそれ自身を通してのみとなり、このAPI使用規約。


We understand that this may have a direct impact on how some sites currently function, however as always our first focus is on providing the best experience for the players, and the reliability of our platform plays directly into this.
私達は理解している、これは直接影響があるかもしれない、いくつかのサイトの今の機能に、しかしながら私達の最初のフォーカスは常に最高の経験をプレイヤーに与えることであり、そして私達のプラットフォームの安定性はこれへ直接影響する。

However, while it might change some of the user experience, we feel the majority of these issues can easily be overcome by creative solutions using existing data in the API.
しかしながら、それはユーザー経験のいくらかを変更するかもしれないのに対して、私達はこれらの問題の大部分は簡単に克服できると感じている、このAPIの存在するデータを使用する創造性に飛んだ解決策により。
We’re also committed to working to bring some of the data unique to RTMP calls to the API at a later date.
私達はまたいくらかのデータをもたらすための仕事にも協力している、後ほどこのAPIを呼ぶRTMPコール。
However, we cannot commit to a time frame at this time due to a vast quantity of work needed to establish this functionality.
しかしながら、私達はこのときはまだこの時間帯をコミットすることはできない、なぜなら膨大な量の仕事がこの機能を確立するために必要であるから。
Therefore, it is unlikely that it would be completed before the 1st.
これにより、それは1stより前に完了しないかもしれない。


We know this is a lot to digest, so if you have any questions, we’re here!
私達はこれが多くのことの要約であることを知っている、もし質問があるなら私達はここだ!


(edit - we should probably be clear that all of this applies to "Riot Regions", that is, Regions where Riot runs the systems and not our partners like Garena.
(追記 - 私達はおそらく明確にするべきである、この適用の"Riot領域"のすべてについて、それはつまり、Riotがこのシステムを実行する領域とGarenaのようなRiotではない私達のパートナーについて。
In those regions how they wish to craft policy around this is up to them, as they handle the live systems.)
これらの領域ではかれらはこれは彼らに委ねられておりポリシーの工作をしたいと思っている、かれらはライブシステムの制御をしているように。


(edit 2 - As to the spectating question, this does not apply to the spectating and generation of replay files by op.gg and other sites.
(追記 2 - この観戦についての質問にように、これは観戦とリプレイファイル(op.ggと他のサイトによる)には適用されない。
They are welcome to keep this functionality for the time being and we hope one day to maybe even add spectator based replay generation to the API to make it easier for all, possibly.)
かれらはこの機能の維持をさしあたっては歓迎しており、私達はいつの日にか観戦ベースのリプレイジェネレーションのためのAPIがすべてを簡単にすると願っている、たぶんね.)